Hogyan lehet agyonvágni a szép csomagolást?
Évek óta rajongással figyelem a szép hazai termékeket, melyeknél a csomagolás fontos szerepet kap. Még a 2000-es évek elején is az egyik kedvencem volt a Theodora Quelle. Egyszer közbelépett a marketing kisördöge, mint derült égből jött a villámcsapás – legyen akciós a termék!
A ragyogó csomagolásgrafika teljesen agyon lett vágva az utólagos promóciós felirat rábiggyesztésével.
A jelenség oka több minden lehet:
– találtak olcsóbb stúdiót, aki sokkal kevesebbért megcsinálta az utólagos módosítást
– a marketinges (esetleg valamelyik vezető) kevésbé volt igényes, mint az eredeti csomagolástervezés idején.
Egy biztos, a korábban magasra állított mércét az új változat már nem ütötte meg.
Ezzel az akcióval az érték emelkedése helyett csökken, megcsappan a márka hitelessége.
Íme pár elrettentő címke:
De fel a fejjel, van jó minta is – ahol a promótálás során figyelembe vették az eredeti koncepciót. Példaként a Laboratoire Bioderma Hungary Kft. termékét kölcsönöztem.