A legolcsóbb befektetés
Egyszer töröltük a Coke kanadai reklámját egy egész évre, és a pénzt új csomagolásra költöttük. Azért tettük, mert a rendelkezésre álló adatokból rájöttem, hogy a Coke általános csomagolása tulajdonképpen károsította a márkát. A reklámozás nem hajthatta végre a trükköt. Tudtam, hogy a kontúrcsomagolás egyedülálló komunikációja jobban megkülönbözteti a Coke-ot versenytársaitól, mint egy csomó reklám sugárzása. Tehát kigördítettük az új kontúros üvegeket, mértük az értékesítésben bekövetkező eredményt, összevetettük a csomagolás és reklámozás költségeit, és azt láttuk, hogy a csomagolás jobb befektetés volt. Ám nem egyszerűen beszüntettük a reklámot, kigördítettük a kontúrüvegeket, és hagytuk az egészet. Továbbra is figyeltük az értékesítést, és amennyiben a hipotézis tévesnek bizonyult volna, biztosra veheted, hogy valami másba kezdek.
Idézet Sergio Zyman: Csak a profit számít című könyvéből.
Alcím: a Coca-Cola volt marketing-igazgatójának módszerei a gyakorlatban