Könyvjelzők és megosztások

Friss topikok

  • Ágnes65: Kedves István! Hasznosnak találom az ötletet. Engem személy szerint érdekelne, milyen minimális b... (2011.12.01. 16:27) Indul a mindent becsomagolunk blog

Blog-partnerek

A legjobb magyar prospektus

2012.06.25. 20:52 Vincze István


Negatív ízlésformálás magyar módra


EvProspektusa200.jpgA közelmúltban hirdettek eredményt „Az év prospektusa 2012˝ versenyen. Nem szeretnék vitatkozni a szakértői zsűri ítéletével, de lenne pár megjegyzésem.
A csomagolástervezés az arculati tervezésnek egy szűkebb területe, mind a kettőnél közös a feladat, az adott termék, szolgáltatás, ember, csoport, vállalat optimális megjelenítése, értékesíthetőségének biztosítása a célcsoportja felé.

Egy Audi, egy IKEA, egy Herz – sorolhatnám a jó példákat – már tudja, hogy a kiváló tartalom mellé (ebben az esetben autó, bútor, szalámi) kiváló formát is igényel a professzionális megjelenés. Nem adnak ki hirdetőújság vagy lifthirdetés szintű kiadványokat a termékeik mellé. Valamennyien profi, első osztályú logóval is rendelkeznek.

Jó pár mai magyar marketinges nagy ívben tesz az igényességre, azért, hogy csak a marketingeszközöket istenítse. Azt mondják, felesleges az igényesség, az átlagembert úgyis a jó marketingszöveg, a jó marketing eszközök győzik meg. Ez igaz, de akkor kérdem én, az igazán profik az elsőrendű marketingeszközök használata mellett miért nem követik ezt a színvonaltalan megjelenést?

Csak a nyertes logóját emelném ki a sorból. Tipikusan a  90-es évek magyar mentalitását sugározza, nem a cég igazi arculatát. Összecsapott, minden kreatív szakértelemet nélkülöző logó. Kihasználva – minden valószínűség szerint – a Corel Draw grafikus szoftver adta lehetőséget, kerülve minden gondolkodást igénylő, kreatív megoldást. A „majd megcsinálja otthon a fiam˝ mentalitás jó példája. Van már jó példa is, vannak magyar cégek, akik rájöttek, hogy az idővel haladni kell, ideje lecserélni a régit – de itt a kreatív szakma ledegradálásáról van szó.

A nyertes prospektus megtekinthető a kreativ.hu oldalán. De azért található nemzetközi szintet megütő munka is a sorban, például a Spirit Hotel prospektusa. A teljes anyag „Az év prospektusa 2012˝ oldalon nézhető meg.

Kucsa_Logo.jpg

 

 

Kucsa560.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentbecsomagolunk.blog.hu/api/trackback/id/tr954610727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása