A lehetséges vevő elbizonytalanítása
Nyilván senki sem szeretné a vásárlóját elbizonytalanítani, azonban egy kevéssé átgondolt csomagolás ezt könnyen el tudja érni. Viszont ha az a célunk, hogy termékünket minél kevesebben vegyék meg, mert nekünk ez a hobbink, akkor kövessük bátran az alábbi példát.
A minap vásárolta párom ezt a hangzatos, Wellness megjelöléssel ellátott kenyeret.
A kékes-zöldes színek, a hullámzó vonalak valóban a könnyedségre, a Wellness-re utalnak. A népies motívumoknak – szintén kékes-zöldes színben – már nem tudom mi közük van a Wellness-hez. Ez még a kisebb hiba.
A baj ott kezdődik, ha az ember ránéz a kenyér felett megjelenő ciános színű levelekre. Első látásra az ugrik be: talán penészes a kenyér? És kinek jön meg így a kedve a betevő kenyerét megvenni, majd esetleg megenni, ha felvetődik a penész lehetősége? A csomagolásról készült fotók viszonylag jó megvilágításban készültek. A boltban ennél is rosszabb a helyzet.
Elvileg el akarunk adni, a csomagolás egyik fontos célja, hogy eladjon, ugye?
Sajnos a jelenség nem csak ennél a csomagolásnál látható. Folytatás következik....