Apró dolgok, amik ártanak
Folytatom a februárban megkezdett sorozatomat, melyben felhívom a figyelmet a grafikusok pontatlanságaira, melyek a csomagolás, a márka értékét természetesen nem növelik. Aki a csomagolástervezés vagy a logótervezés szép szakmáját választja, annak ezekre az apróságokra oda kell figyelnie. Természetesen nem árt, ha egy cég marketingese is fogékony ezekre a kérdésekre.
Most az egyik hazai gyártó megújhodott logóját veszem górcső alá. A régi szocreál logó valóban már poros volt, tehát indokolt volt az arculat-váltás. A logó megalkotását a tervezőgrafikus nem a maximális precizitással végezte, a nyíllal bejelölt helyeken törések vannak az ívekben. Hogy lássák, nem a levegőbe beszélek, ellenpéldaként bemutatom a Deichman logójának újratervezését. Az új logó a lágyságot sugározza, a görbe pontossága pedig a precizitást. A mi esetünkben nem lehet tudni, hogy az Univer szót körülvevő fehér flekk mit is akar kifejezni, sugalmazni – de az, hogy a görbe kontúrja esetleges – az nem sugároz semmi hasznosat, értékeset.
Ez az én véleményem, lehet vele vitatkozni – meg köszönöm esetleges észrevételeiket.