Forró termék, fagyos értékesíthetőség
A nem igazán jó csomagolás címke újabb bejegyzéssel szaporodott. Ebben a sorozatban olyan mintákat veszek elő tanulságként a csomagolástervezés palettájából, melyek nemhogy segítenék az eladás folyamatát, de még inkább bizonytalanná teszik a sikert.
A képen igen változatos termékcsaládot látunk, melyek tagjai: kapucsínó, citromos tea, paradicsomleves és eszpresszó kávé (jó kis csapat). Ez az újszerűnek szánt csomagolás – melynek tartalmát hűtve vagy felforralva fogyaszthatjuk – nem éppen innovatív módon lett kitalálva.
Először is a sikeres értékesítés lehetőségére gondolva zavaró a mindent gyártunk, mindent eladunk koncepció. A termékcsalád pozicionálását nem gondolták át a gyártók, marketing oldalról nem a legszerencsésebb ez a felállás.
Másodsorban a csomagolásgrafika sem gerjeszt különösebb étvágyat. Rendben van, bárhol, bármikor elfogyaszthatok egy forró levest, de milyen íz jelenik meg bennem a vásárlás előtt? A csomagolás nem sugározza az üzenetet: ez finom, ezt vedd meg. Talán szerencsésebb lett volna egy kevésbé univerzális terméknév, modernebb betűkkel és nem utolsó sorban (ét)vágy gerjesztő fotókkal.
Összefoglalva – átgondoltabb marketing koncepcióval, igényesebb csomagolással a Hot és Cold Success nagyobb eredményeket, sikereket könyvelhetett volna el magának.
Részlet Bronwen Edwards „Really Good Packaging” című 2009-es könyvéből, saját véleményemmel kiegészítve.